Dla rodziców

DRODZY RODZICE …

Bursa Szkolna sprawuje opiekę nad wychowankami po zakończonych zajęciach szkolnych.
W czasie zajęć szkolnych to szkoła ponosi odpowiedzialność za uczniów i uczniowie powinni przebywać w tym czasie na terenie szkoły (bez względu na zwolnienia np.: z lekcji religii czy też z zajęć sportowych).

Uczniowie wracają do Bursy dopiero po zakończeniu wszystkich lekcji.

wyjątek stanowi: zwolnienie ucznia ze szkoły z powodu choroby, jednakże w takim przypadku nauczyciel / wychowawca ze szkoły powinien telefonicznie bądź pisemnie poinformować o tym wychowawców bursy.

        

  

UWAGA:

  • prosimy o terminowe dokonywanie wpłat, gdyż zgodnie z art. 42 ust. 5 ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych bursa zobowiązana jest do naliczania odsetek za nieterminowe wpłaty w wysokości ustalonej rozporządzeniem Rady Ministrów z 4 grudnia 2008 r. a także zgodnie z art.481 § 1 i 2 ustawy z 23 kwietnia 1964 r.-Kodeks Cywilny
  • osoby które nie uiszczą opłaty za kaucję nie zostaną przyjęte do bursy w bieżącym roku szkolnym - warunkiem przyjęcia i zakwaterowania wychowanka do bursy jest przedstawienie opłaconego dowodu wpłaty za kaucję oraz dostarczenie kompletu dokumentów i zdjęcia.
  • z kaucji mogą być odliczane koszty szkód wyrządzonych przez wychowanka lub grupę wychowanków. Wychowankowie, którym wyliczono kwotę szkody i potrącono z kaucji, zobowiązani są do uzupełnienia kaucji do określonej wyżej wysokości.
  • zwrot kaucji następuje na pisemną prośbę rodzica ucznia lub wychowanka Bursy Szkolnej z podaniem numeru rachunku bankowego do wpłaty (szczegółowe zasady zwrotu kaucji określa regulamin)

 

ODPISY ZA BLOCZKI ŻYWIENIOWE:

Mieszkaniec Bursy, który z powodu nieobecności podyktowanej chorobą, wyjazdem, wycieczką itp., nie korzysta z wyżywienia – może dokonać odpisu na następujących zasadach:

  • jeżeli zgłoszenie nastąpi do godz. 8:00 w danym dniu, to należność będzie odliczana od drugiego dnia po zgłoszeniu
  • jeżeli zgłoszenie nastąpi po godzinie 8:00, wówczas odpis naliczany jest od trzeciego dnia nieobecności

Przykład: zgłoszono nieobecność mieszkańca z powodu choroby od poniedziałku do piątku. Zgłoszenia dokonano w poniedziałek do godziny 8:00 – odpis będzie naliczany od wtorku do piątku włącznie. Jeżeli zgłoszenia dokonano by po godzinie 8:00 – odpis byłby naliczany od środy do piątku.

WAŻNE:

  1. odpis należności może być dokonany wyłącznie na podstawie niewykorzystanych bloczków żywieniowych. Jeżeli bloczki nie zostaną zwrócone – odpisu nie dokonuje się pomimo zgłoszenia;
  2. zwrotu należności mieszkańcom stałym nie dokonuje się gotówką lecz wyłącznie poprzez zmniejszenie należności za wyżywienie w kolejnym miesiącu o kwotę odpisu;
  3. odpisu dokonuje się wyłącznie za cały dzień wyżywienia (śniadanie, obiad i kolację) – nie ma możliwości odpisywania się z poszczególnych posiłków;
  4. zgłoszenia odpisów należy dokonać:
  • od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00 osobiście w sekretariacie bursy lub telefonicznie pod nr 77 482 32 11 (osoba przyjmująca zgłoszenie telefonicznie wstępnie dokona odpisu, jednakże w przypadku nie dostarczenia bloczków żywieniowych odpis ten nie zostanie uwzględniony).
     
  • od poniedziałku do piątku po godzinie 15:00 oraz w weekendy drogą elektroniczną na adres e-mail sekretariat@bursakk.pl (osoba przyjmująca zgłoszenie wstępnie dokona odpisu, jednakże w przypadku nie dostarczenia bloczków żywnościowych odpis ten nie zostanie uwzględniony).

Szanowni Rodzice w oparciu o & 28 pkt. 1, p. pkt. 12 Statutu Bursy Szkolnej zarządza się co następuje.

Wychowanek Bursy Szkolnej w porze nocnej musi przebywać w bursie. W związku z tym, zabrania się zwalniania wychowanków w godzinach nocnych. Wyjątkiem może być sporadyczne zwolnienie na pisemną prośbę rodziców lub opiekunów prawnych, za zgodą wychowawcy dyżurnego po konsultacji z dyrektorem bursy.

Pisemna zgoda musi być dostarczona do bursy na kilka dni przed planowanym zwolnieniem wychowanka. Zwolnienia telefoniczne nie będą uwzględniane. 

Można skontaktować się z nami drogą elektroniczną. Adres e-mail dla spraw administracyjnych to: sekretariat@bursakk.pl, natomiast w celu kontaktu z wychowawcami: wychowawca@bursakk.pl (wysłany list proszę potwierdzać telefonicznie znacznie ułatwi nam to odbieranie ważnej poczty).

Poniżej znajdują się pliki do pobrania. Uczniowie starający się o przyjęcie do Bursy na okres nauki szkolnej powinni wydrukować i wypełnić wszystkie dokumenty. Natomiast uczniowie, korzystający z Bursy w ramach turnusów dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników (kursanci) drukują i wypełniają jedynie dwa pierwsze dokumenty (podanie o przyjęcie do bursy i oświadczenie – przyjęcie ucznia).

Osoby które nie złożą podania o przyjęcie do Bursy Szkolnej w wyznaczonym terminie zostaną wpisane na listę rezerwową.  

Uwaga!! 

Informujemy, iż zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanej dalej RODO)
, Bursa Szkolna w Kędzierzynie-Koźlu zbiera i przetwarza dane
w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonywania obowiązków tej placówki.

 

Pliki do pobrania