Deklaracja dostępności
Bursa Szkolna w Kędzierzynie-Koźlu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://bursakk.pl
Data publikacji strony internetowej: 2010-08-20.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-10-28.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-23.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Łukasz Chełmiński,
e-mail: sekretariat@bursakk.pl
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 77 482 32 11.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
|
Informacje na temat procedury odwoławczej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Placówka Bursy Szkolnej z siedzibą w Kędzierzynie-Koźlu przy ul. Piastowskiej 19, nie spełnia minimalnych wymagań zgodnych z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
- do budynku placówki prowadzi główne wejście z podestem znajdujące się od ulicy Piastowskiej 19, bez podjazdu dla osób niepełnosprawnych. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach funkcjonowania placówki. Osobami udzielającymi informacji przy wejściu głównym są wychowawcy. Od strony parkingu znajdują się dwa wyjścia ewakuacyjne.
- za placówką znajduje się parking dla samochodów osobowych, umożliwiający parkowanie osobom niepełnosprawnym.
- w budynku na każdym poziomie (parter, I piętro, II piętro, III piętro, IV piętro) znajduje się korytarz. Klatka schodowa umieszczona jest pośrodku budynku. Budynek nie posiada wind.
- przestrzenie komunikacyjne budynku częściowo wolne od barier poziomych (komunikacja pozioma - korytarze na jednym poziomie) pionowa brak podjazdu dla osób z wózkami oraz wind pomiędzy kondygnacjami – poręcze przy klatce schodowej
- zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku w sposób głosowy - informacja u wychowawcy na dyżurce,
- zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób - komunikaty dźwiękowe, oznaczenia dróg ewakuacyjnych, szkolenia i instrukcje dla osób funkcyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji,
- do placówki może wejść osoba z psem asystującym.
- brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu i online.